dinsdag 9 december 2014

De loods van de Drouwenerstraat naar de Handelskade


Vermoedelijk omstreeks 1945

Het personeel rond 1945
Schafttijd aan de Handelskade rond 1958
Je ruikt bijna het fineer weer.

Opslag 'op stam'.

Zonder hout gaat het fout!

'Blank Eiken' of 'Noors Grenen'?


Heel voorzichtig met dit kostbare kwetsbare notenwortel fineer. Voor mooie Zaanse klokjes!

Dit kan weer even wat meer hebben. Ligt al even. Dan wordt het wat grauw en groen. Is waarschijnlijk ook al drie keer verplaatst. Winkeldochters.

Als kind klom ik graag, met de kinderen uit de buurt, op en onder deze stapels hout. dat was niet zonder gevaar. Het is altijd goedgekomen!

Een prachtig produkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten